top of page

חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

אורלי כהן

הפרעת קשב או לקות למידה?

הפרעת קשב כוללת ליקוי בפונקציות הניהוליות האחראיות על תכנון, מהירות תגובה, שליטה על התגובה, בקרה עצמית ויכולת התארגנות.



לקויות למידה הן קשיים ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות, בגלל שיבושים בתהליכים קוגניטיביים והן יכולות להופיע כלקות בשפה, (קריאה וכתיבה) או בחשבון. אחוז ניכר מהילדים בעלי הפרעת הקשב יהיו גם בעלי לקות למידה, או קשיי למידה.


מקורה של הפרעת הקשב הוא נוירולוגי בעוד שהבסיס ללקויות למידה הוא במנגנונים קוגניטיביים.





מוסמכי אבחון:

הפרעת קשב תאובחן ע"י פסיכיאטר או נוירולוג או רופא ילדים מוסמך ותכלול שאלון להורים, לצוות החינוכי ומפגש עם הילד.


לקויות למידה יאובחנו באבחון דידקטי ובמידה ויש צורך גם בבדיקת הצד הרגשי רצוי לערוך אבחון פסיכו- דידקטי (ע"י פסיכולוג חינוכי).


איך מטפלים?

הפרעת קשב תטופל במעטפת טיפולית שכדאי שתכלול טיפול תרופתי (במידת הצורך), טיפול רגשי, קב' למיומנויות חברתיות, אימון להקניית אסטרטגיות התמודדות עם ADHD ו- הדרכת הורים.

תפקידם של ההורים חשוב בהתמודדות ובהבנת הפרעת הקשב של הילד.


לקויות למידה יטופלו ע"י מורה להוראה מתקנת המקנה קריאה, אסטרטגיות הבנת הנקרא,


כתיבה, תרגול הבעה בכתב ואסטרטגיות למידה העוקפות את הלקות.


חשוב לזכור:

הפרעת קשב ולקות למידה ילוו את הילד במשך כל ימי חייו, ולכן חשוב לטפל מוקדם ככל האפשר כדי לחזק את הבטחון העצמי של הילד, לטפח את תחושת המסוגלות שלו ולהקנות לו כלים ללמידה יעילה כמו גם הבנת וניהול הפרעת הקשב שלו בעצמו.



פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page