חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג ומדי פעם תקבלו ממני מייל עם הפוסט החדש. אל דאגה אני לא חופרת לכם וכמובן שניתן להסיר עצמכם מהרשימה בכל עת שתרצו

  • אורלי כהן

הקסם שבקריאה

קריאה מתרחשת כשכל המערכות לאט לאט מסתנכרנות, העין רואה את הסמל החזותי (הגרפי)

שהוא האות, האוזן מבחינה בצליל של האות, וביחד הן מתחברות לכדי אות ומילה בעלת משמעות.

זהו תהליך קוגניטיבי המתרחש במוח. כדי שהילד יוכל לקרוא דרושים כמה תנאי בסיס:

1. חשוב שיהיה לילד אוצר מילים שמתאים לגילו (ולכן ממתינים בד"כ עד גיל 6 כדי להתחיל בהוראת הקריאה)

2. חשוב שלילד תהיה יכולת הגייה נכונה של צלילי השפה והכרת הצליל שמפיקה כל אחת מאותיות הא-ב- מה שנקרא- מודעות פונולוגית, שהיא העומדת בבסיס הקריאה.

3. חשוב שתהיה לילד יכולת להבין ולהכיר את הסמלים הגרפיים של האותיות ולהבדיל ביניהן, כלומר שיכיר את צורת האותיות.

4. ולא פחות חשובה היכולת להקשיב לסיפור ולהבין אותו.

ככל שנחשוף את הילד שלנו מגיל צעיר לסיפורים ולשירים, נשוחח איתו ונעשיר את אוצר המילים שלו- אנחנו, ההורים מכינים אותו לתהליך רכישת הקריאה מוצלח.

חשוב לדעת: ילדים שנזקקו לסיוע של קלינאית תקשורת בשנות הגן או היו בגן שפתי, עשויים להיזדקק לסיוע ברכישת הקריאה עם העלייה כיתה א' ואולי בהמשך יזדקקו לסיוע של מורה להוראה מתקנת.


תחום המודעות הפונולוגית; המודעות, ההכרה וההבנה של צלילי האותיות מנבא את היכולת לרכוש את הקריאה ומי שמתקשה בתחום זה עשוי לפתח קושי בקריאה או לקות למידה בקריאה והבנת הנקרא.


מצורף סרטון ובו תלמיד כיתה א' שלומד איתי מחופשת הקיץ בהכנה לכיתה א' וכשעלה לכיתה א', ממשיך בחיזוק רכישת הקריאה באופן קבוע.

ממש מה שנקרא- "הקסם של הקריאה".


47 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול