חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג ומדי פעם תקבלו ממני מייל עם הפוסט החדש. אל דאגה אני לא חופרת לכם וכמובן שניתן להסיר עצמכם מהרשימה בכל עת שתרצו

  • אורלי כהן

מה בין בקשת סליחה לבין תפקודים ניהוליים

יום הכיפורים המגיע אלינו הוא שיאה של תקופה הנקראת עשרת ימי תשובה - מהי אותה תשובה? ולא, אני לא מתכוונת להתפלפל כאן בדברי תורה (קטונתי..) אלא להתייחס לכוונה וההתכווננות העומדות מאחורי בקשת הסליחה.

בקשת סליחה דורשת בקרה עצמית, כלומר בדיקה של עצמי, ולאחר מכן מתבקשת הסקת מסקנה שטעיתי וכן אמפתיה כלפי האדם בו פגעתי, גם אם לא במתכוון.

בקרה עצמית, בדיקה עצמית והסקת מסקנות הן חלק מהתפקודים הניהוליים הקיימים במוחו של האדם ומנהלים אותנו.

התפקודים הניהוליים, כפי שמסביר אודותיהם פרופ' ראסל ברקלי, אחד המומחים לנושא הפרעת קשב, הם העומדים בבסיס מה שנפגע כתוצאה מהפרעת הקשב של הילד.

התפקודים המוכרים הם אלה העוסקים בסדר והתארגנות, בניהול משימות אך יש עוד כמה פחות מוכרים ובהם נושא הבקרה העצמית והיכולת להסקת מסקנות.

אני מזמינה אתכם לצפות בסרטון בו אני מסבירה על הקשר בין בקשת הסליחה ואותם תפקודים ניהוליים- ואיך אנחנו, ההורים, יכולים לתרום ולשפר תפקודים אלו אצל הילד שלנו.

בברכת גמר חתימה טובה🙏

הקישור המצורף




צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול