©2017 by אורלי כהן- הדרכת הורים, לקויות למידה והפרעת קשב ADHD.  | TEL AVIV

  • אורלי כהן מאמנת הורים

אבא קובנר 5, תל-אביב

050-557-2262

פוסטים אחרונים

Please reload

ארכיון

Please reload

קטגוריות בבלוג

כדאי להירשם לעדכונים במייל

"האם השנה הוא יזכור להכין שיעורים?"

"איך מחזירים אותם לשעת השינה הרצויה?"

"להמשיך לעזור לו להכין ילקוט?"

 

בעוד כשבוע יצעדו התלמידים בחזרה אל בית הספר, ועלינו ההורים מוטלת המשימה- להתכונן ולהכינם לשנה החדשה.

אספתי לכם כמה רעיונות כדי להתחיל את השנה ברגל ימין:

  • למי שעוד לא עשה זאת- חשוב לרכוש את הציוד הנדרש כולל ספרים ומחברות בשבוע שנותר. ילד מרגיש בטוח ונוח להיכנס לכיתה כשכל הדרוש לו נמצא בתיקו.

  •  

  • הקפידו להדביק מדבקת שם על כל פריט של הילד/ה. מונע בלבול בין חפצים של חברים.

  •  

  • אחרי רכישת הציוד, הציצו יחד עם הילד בספרים איתם ילמד השנה. ההתיידדות עם חומרי הלימוד- מקילה על החזרה לבי"ס.

  •  

  • סדר שיהיה כאן; סדרו עם הילד את החדר שהתבלגן בחופש, הקצו מקום לספרים ולמחברות החדשים וארגנו יחד עמו את מגירת העפרונות והטושים. כן, גם מתבגרים זקוקים לנו לעיתים בארגון החדר ולו רק לנוכחותנו המסייעת אך לא המארגנת במקומם. סדר חיצוני מסייע להרגיע את ה"בלגן הפנימי".

  •  

  • שוחחו עם הילד על השנה שהייתה, תנו לו לאוורר רגשות ולשחרר תסכולים. חשוב להיזכר, למפות ולדבר על הקשיים כדי להסתכל קדימה.

  •  

  • דמיינו עם ילדכם את השנה שתהיה- ממליצה לכם להכין עם כל אחד מהילדים רשימת משאלות לשנת הלימודים. הרשימה יכולה לכלול משאלות בתחום הלימודי, החברתי ואפילו חוגים שהילד חושק בהם. משאלות הן הבעת תקווה, הן מחזקות אופטימיות ומניעות לעשייה.

  •  

  • הכינו עם הילד רשימת כריכים רצויה עם ממרחים שונים ובריאים- בריאות ותזונה נכונה מסייעים ללמידה יעילה.

  •  

  • לאחר שתשוחחו על כך- סייעו לילד ללכת לישון בכל יום מיום ראשון הקרוב ועד חמישי בכל יום לפחות 10 דקות מוקדם יותר ממה שהתרגל בחופש. חשוב לדאוג שהילד יישן מס' שעות תואם גילו ויסתגל חזרה למחזור השינה המתאים לגילו.

  •  

  •  לנשום עמוק, עוד קצת סבלנות נדרשת מכולנו והחופש הגדול מאחורינו ושנת לימודים חדשה עם אתגריה תתחיל.

 

בקרוב, טיפים והצעות נוספות ללמידה יעילה. המשיכו לעקוב אחרי.

שלכם, אורלי

Please reload