לקות למידה והפרעת קשב

30% מהילדים בבתי הספר מאובחנים כיום כבעלי לקות למידה

לקות למידה היא מולדת אך ניתנת לשיפור וניתן להתמודד איתה בהצלחה

לקות למידה מוגדרת כהפרעה ברכישת מיומנויות למידה בסיסיות, בגלל שיבושים בתהליכים קוגניטיביים שהבסיס שלהם הוא כנראה נוירולוגי. ​הפרעת קשב וריכוז מתייחסת להפרעה במערכת העצבים המרכזית שגורמת לקשיים בהקשבה, בריכוז, ופוגעת בתפקוד היומיומי

מתוך 28 שנות הכרות, טיפול ולווי מאות ילדים ומשפחות המאובחנים כבעלי לקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, אני יודעת שניתן להתמודד בהצלחה עם הלקות וההפרעה, ללמוד לחיות איתן, לשפר את היכולות האישיות, הביטחון והמסוגלות ולהגיע להישגים גבוהים ולהגשים כל מטרה
 

מאבחן דידקטי או פסיכולוג חינוכי יכולים ורשאים לאבחן לקות למידה.

חשוב לזכור שפעמים רבות חלה פגיעה בדימוי העצמי של הילד ובבטחונו העצמי, ירידה היכולה לבוא לידי ביטוי בהתנהגויות ובתגובות רגשיות שאינן מווסתות ולכן, רצוי להיעזר באבחון פסיכו- דידקטי שיאבחן גם את גורמי הרקע הרגשיים ויכוון להמלצות טיפוליות בנוסף לטיפול בלקות הלמידה, במידה ואובחנה כזו.

הפרעת קשב

הפרעת קשב וריכוז מתייחסת להפרעה במערכת העצבים המרכזית. זוהי הפרעה נוירו - התפתחותית שגורמת לקשיים בהקשבה, בריכוז, ופוגעת בתפקוד היומיומי. כאשר לאדם יש הפרעת קשב וריכוז נפגעות הפונקציות הניהוליות שאחראיות למשל על יכולת הוויסות הרגשי, על יכולת הסדר וההתארגנות, על עמידה בלוח זמנים וקושי באיפוק.

הפרעת הקשב מחולקת לשלושה מרכיבים: אימפולסיביות, היפראקטיביות ויכולת הקשב.
רק מאבחן מומחה - נוירולוג או פסיכיאטר מוסמכיכם לאבחן הפרעת קשב ולקבוע את מהלך הטיפול בה.


למה הורים צריכים לשים לב?

  • האם הילד מוסח בקלות

  • האם הילד אינו שם לב לפרטים

  • האם הילד משתעמם מהר וקופץ בין משחקים ומשימות

  • האם הילד נמנע מביצוע מטלות הדורשות מאמץ קוגניטיבי

  • האם הוא מתקשה בהתארגנות.

לשאלון לבדיקה עצמית להורים - מלאו את הטופס המצורף - והשאלון יישלח אליכם למייל

מפגשי הוראה מתקנת לילדים ונוער לשיפור מיומנויות למידה

במפגשים אנו עוסקים בהקניית הקריאה, רכישת אסטרטגיות למידה, הבנת הנקרא ושיפור ההבעה בכתב ובעל פה.

 

השיעורים מעניקים לילד דרכי התמודדות עם לקות הלמידה, השלמת פערים שצבר בלמידה והשתלבות בלמידה השוטפת בכיתה, רכישת כלים ומיומנויות כיצד ללמוד למבחנים ולשפר את מיומנויות הלמידה, רכישת מיומנויות לסדר, ארגון וניהול ועמידה בזמנים ומטלות.

אימון ילדים נוער ומבוגרים בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD)

בתהליך האימון לומד המתאמן להתמודד בהצלחה עם הפרעת הקשב והריכוז, מחזיר לעצמו את השליטה, מחזק את בטחונו העצמי ותחושת המסוגלות שלו, לומד להגיע להישגים ולהצליח עם ועל אף הפרעת הקשב.

 

אימון הינו תהליך מרתק, המאפשר למתאמן להכיר את חוזקותיו, את השדונים שלו - המחשבות האוטומטיות השליליות, עוסק בזיהוי הערכים החשובים למתאמן ובשיפור איכות החיים של המתאמן. מטרת האימון  לחזק את יכולותיו של הנער המתאמן, ליצור שינוי חיובי ולשפר את השליטה בתפקודי הפונקציות הניהוליות כגון: יכולת ההתארגנות, ניהול זמן ודחיינות.

קבוצות העצמה ולמידה לילדים ולנוער

  • קבוצת העצמה אינטימית לשיפור מיומנויות חברתיות והעצמה אישית - בה נחזק את הביטחון האישי, היכולות החברתיות ומיומנויות התקשורת הבינאישית.

  • קבוצה למידה קטנה להתמודדות עם חרדת בחינות - עם התייחסות פרטנית לכל ילד וילד בה נרכוש כלים קוגניטיביים, רגשיים והתנהגותיים להתמודדות עם חרדת בחינות ונשפר את ההישגים וההצלחה במבחנים.

להזמנת הנחיית קבוצות בנושאים אלו