חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

  • אורלי כהן

וויסות רגשי

ימים לא פשוטים עוברים על מדינתנו, וויסות רגשי נחוץ בכל יום ובמיוחד בימים אלו..

וויסות רגשי משמעו; עד כמה אני מגיב בתגובה מותאמת למשהו מטריד, מפחיד, מכעיס וגם, באיזו עוצמה אני מגיב.

כל אחד מאיתנו מגיב באופן שונה לארוע מפחיד, אולם כשאנחנו חווים מה שנקרא ״התקף חרדה״ ומתקשים לתפקד, אז נאמר שהתגובה אינה מווסתת, אינה מותאמת לסיטואציה.


🙏 חשוב שנצליח לווסת את עצמנו, כדי שנצליח לסייע לילד שלנו לווסת את עצמו. (תזכרו בהמלצה להורה לשים על עצמו קודם מסיכת חמצן בשעת מצוקה במטוס ורק לאחר מכן לחבוש מסיכה גם לילדו- שהרי הורה שאינו נושם כראוי, לא יוכל לסייע לילד שלו ולהקל עליו)


בואו ניתן לילד שלנו רעיונות כיצד הוא יכול לווסת את עצמו, היום ובזמני שגרה🙏

וויסות עצמי רגשי הוא אבן דרך להתנהגות ומהווה סמן לחוסן נפשי וחשוב מאד לטפח אותו.

צירפתי כאן גלגל רעיונות קליל שניתן להיעזר בו בכדי לסייע לילד שלנו לווסת את תגובותיו🙏


חשוב לתת מקום לרגשות הפחד שחווים ילדים ואחת הדרכים מעבר לנשימות ושתיית מים היא- לדבר, לאפשר לילד לאוורר את הרגשות שלו ולנסות להסביר בגובה העיניים, מה קורה ומה עושה צה״ל בכדי להגן עלינו.

ככל שנתרחק ממהדורות החדשות האינסופיות, וננסה לנהל שגרה בחירום- נוכל לסייע לילד לווסת את עצמו.


שיחה על הרגשות היא דרך נהדרת לאוורר אותם, כמו גם לחשוף את הילד למגוון רגשות הקיימים בנו- תוך כדי שאנו נותנים לגיטימציה לכל רגש באשר הוא.

פעמים רבות, ילדים נוטים להגיב בעוצמה רגשית גבוהה לסיטואציות שונות וחשוב שנסייע להם, גם בעזרת הדוגמה האישית שלנו וגם בעזרת כלים כמו שמודגמים בגלגל- להפחית את עוצמת התגובה. ככל שנתרגל דיבור על הרגשות, שיקוף של מה שאנחנו מרגישים, במידה, יאפשר השיח הרגשי בבית, להיות מוווסת יותר ולהגיב בעוצמות פחותות.


פוסטים אחרונים

הצג הכול