top of page

חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג ומדי פעם תקבלו ממני מייל עם הפוסט החדש. אל דאגה אני לא חופרת לכם וכמובן שניתן להסיר עצמכם מהרשימה בכל עת שתרצו

  • אורלי כהן - הדרכת הורים

מתחילים ברגל ימין


הערב כשילכו הילדים לישון, ליבם יהיה מלא בהתרגשות. גם אתם מתכוננים, חוששים ודואגים.

מה חשוב וכדאי לעשות עם הילד כבר בשבוע הראשון ללימודים?

V מה המטרה שלי השנה?- החליטו עם הילד על מטרה אחת לפחות אליה מתכווננים השנה. זו יכולה להיות מטרה לימודית וגם חברתית.

כשמצהירים בקול יש התכווננות, יש התחייבות - ואלה הם חלק מהצעדים הראשונים בבניית המוטיבציה וההתחייבות של הילד- קודם כל לעצמו, ואח״כ להורים.

V סידור סביבת העבודה - סדרו עם הילד את החדר שלו ואת פינת

העבודה שלו- סדר חיצוני משפיע על הסדר הפנימי. כשהאזור בו יושב הילד ללמוד, מאורגן ואינו מוצף בגירויים, גם התודעה מתארגנת בהתאם.

V תכנון שבועי - כששנת הלימודים תתחיל הילדים ישמחו להירשם לחוגים וכמובן להיפגש עם חברים. כדאי ומומלץ להכין מערכת שעות שבועית להתנהלות אחרי הצהריים, הכוללת גם זמן הכנת משימות לבית הספר- כי הלמידה, אינה נפסקת ב- 13:30 כשיום הלימודים נגמר. ככל שסדר השבוע יהיה ידוע מראש, כך יוכלו הילדים להתארגן אליו בהתאם. זכרו כי ילדי הקשב והריכוז מתקשים בהתארגנות ועמידה בזמנים- לוח תכנון שבועי יכול מאד לסייע להם בכך.

V תפריט כריכים שבועי- כמו שמתכננים את סדר הזמנים השבועי, מומלצץ לתכנן את התפריט השבועי לארוחת העשר שלוקח איתו הצעיר לבי"ס. כך, תוכלו לוודא שהילד מקבל ארוחה מזינה במהלך יום הלימודים ומגוונת במהלך שבוע הלימודים כולו.

V התיידדות עם חומרי הלמידה- יכולה להיעשות ע"י סידור מקצועות הלימוד בעזרת צבעים מייצגים לכל אחד מהמקצועות. הוסיפו למדבקת השם הרגילה גם דבקית צבעונית קטנה עפ״י מקרא צבעים שתחליטו עליו ביחד עם הילד.

את אותו צבע דבקית הדביקו על מערכת השעות של הילד, כך יתיידד הילד עם החפצים השייכים לכל אחד מהמקצועות, כך ירגיש שהוא מסוגל לסדר בעצמו את הילקוט. המגדילים לעשות, יכולים לסדר את האביזרים בכל מקצוע בתיקיית פלסטיק שקופה באותו צבע של המקצוע- מתאים במיוחד לתלמידי הכיתות הנמוכות.

כל אלו, צעדים ראשונים, אותם ניתן בהחלט גם לרענן במשך השנה- הם תורמים לקשר בין ההורים לילד, מעודדים את הילד לעצמאות,הם תורמים לשיתוף וליכולת שלו להיות ערוך ומוכן למה שמתרחש סביבו- ובעיקר, קשור אליו.

שנת לימודים חדשה, התחלה חדשה.

בהצלחה לכל התלמידים וההורים.

54 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page