top of page

חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג ומדי פעם תקבלו ממני מייל עם הפוסט החדש. אל דאגה אני לא חופרת לכם וכמובן שניתן להסיר עצמכם מהרשימה בכל עת שתרצו

  • אורלי כהן - הדרכת הורים

איך פילים מדברים?

אנחנו כהורים עוברים טלטלות רבות באתגר שמתלווה לתפקיד חיינו- לגדל את הילד שלנו שיהיה עצמאי, מאושר ובעל בטחון עצמי ודימוי עצמי חיובי.

אחד הדברים החשובים שעלינו ללמוד כהורים הוא איך לדבר עם הילד שלנו כך שיקשיב, כך שיבין את הערכים שלנו.


ומה הקשר לפילים?

בשנת 1984, התגלה שפילים שומעים גלי קול בתדר נמוך. הם משתמשים בגלי קול אלו כדי להעביר מידע לבני מינם, על פני טווחים של קילומטרים.

לתקשורת בין פילים יש מטרות שונות לדוגמה, הם מודיעים לפילים אחרים על סכנה, הם מודיעים שהם מצאו אוכל או מים מתוקים וכשפילה ממליטה, היא קוראת לעזרה של פילה אחרת. אמא פילה דואגת לפילון הקטן, שומרת עליו, וקוראת לו בתדר משלה שהוא יודע לזהות.

הפיל נחשב לחיה חכמה, ואנחנו- בני האדם, יכולים ללמוד ממנו.

יום הפילים העולמי הוא אירוע בינלאומי, המתקיים ב-12 באוגוסט ומוקדש לשימור ולהגנת הפילים בעולם. יום הפילים הבינ"ל הוכרז לראשונה ב- 2012



תקשורת היא אחד הכלים העוצמתיים שיש בידנו ואנחנו יכולים להשתמש בו בכל זמן ובכל מקום. נכון, יש לנו הרבה מכשירים שפותחו במרוצת השנים לתקשורת אבל אין כמו מבט ישיר בעיניים ודיבור.

רוצה שהילד שלך בעל הפרעת הקשב יקשיב לך?

הרעיון לקוח מתוך ההרצאה שלי: איך לדבר עם ילד הקשב שלי: הרצאה שנמצאת בארגז הכלים ל- ADHD שפיתחתי עבור ההורים לילד בעל הפרעת קשב.


רדי אליו לגובה העיניים, נסחי את המשפט שלך קצר ולעניין, אמרי אותו פעם אחת.

(יש לו הפרעת קשב, לא בעיית שמיעה..:)

"אל תחפרי" כי אחרת תמצאי את עצמך- מדברת לקיר.

באיחולי יום פילים שמח.

מתעניינת בארגז הכלים להורים? - ההסבר עליו נמצא ממש כאן בקישור.



40 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page