top of page

חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג ומדי פעם תקבלו ממני מייל עם הפוסט החדש. אל דאגה אני לא חופרת לכם וכמובן שניתן להסיר עצמכם מהרשימה בכל עת שתרצו

  • אורלי כהן

5 רעיונות להפחתת חרדה

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ.

יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ.

יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם.

מתוך ברכת הכהנים שהתקיימה היום בכותל המערבי. קהל רב נכח בארוע והתפילה כוללת את הפסוקים המסמלים את הקשר שבין אלוהים לעמו והברכה שהכהנים נתנו לבני ישראל במהלך חג הפסח.

ומה הקשר בין תפילה לחרדה?

בשעת מצוקה כולנו נושאים תפילה, לאו דווקא לאלוהים, אבל נושאים תפילה שכל משמעותה ש"יהיה בסדר", מחבקים אחד את השני ומאחלים שנדע ימים טובים, שתרגע הארץ ותשקוט.

לא, אינני אדם דתי אך בימים האחרונים אני מוצאת את עצמי נושאת עיניים לשמיים בתפילה חרישית שיחזור הרוגע לארץ שלי, שתפחת המתיחות, שייפסקו הפיגועים הרצחניים.


לפניך 5 פעולות שאני עושה בכדי להפחית את רמת החרדה:

1. נושמת- נשימה בדקה- אחת לשעה. פשוט עוצרים הכל, יושבים בצורה נוחה בכסא/בכורסה ו.. נושמים. לאט, לאט. אפשר לשים טיימר כדי שנדע מתי הדקה הסתיימה, אפשר להיעזר באפליקציית OMM המקסימה שעושה איתנו בדיוק את זה.

למה זה טוב: נמצא שתרגול נשימות באופן קבוע במשך היום, בכל יום- מפחית את מפלס החרדה ומשפר את יכולת הריכוז.


2. שותה מים- לא סתם 90% מהגוף שלנו מורכב מ- מים, מים הם חיים והגוף שלנו זקוק להם, ו- כן, מים מרגיעים אותנו וגם, מפחיתים את האכילה הרגשית שמתלווה פעמים רבות לתקופות מתח וחרדה. אז אני מקפידה לשתות הרבה מים במיוחד בימים מתוחים שכאלה.


3. זזה- הפכנו לדור שיושב המון, ותנועה גורמת להפרשת הורמונים שגם ממריצים וגם, מרגיעים- אז, בואו לזוז. תזוזה גם נחוצה לאנשי הקשב שבינינו ומומלץ לעשות פעילות גופנית לפחות של 10-15 דק, בין פעולות הדורשות מאיתנו ריכוז. מה שנקרא 2 ב- 1, אתם הבנתם את זה? קומו מהכסא אחת לשעה, צאו להליכה קצרה, או קפצו עם הילד בחבל, או בצעו אפילו כמה דקות של תרגילי מתיחות והעיקר, לזוז, לאפשר תנועה לגוף; תנועה שמשחררת אדרנלין ועוד הורמונים שטובים לנו.


4. צוחקת- הצחוק טוב לבריאות- אין על זה ויכוח, החל ממקצוע הליצנות הרפואית והמשך בשפע תוכניות בידור משעשעות. ידוע שהצחוק משחרר בגוף שלנו אנדורפינים מרגיעים,

וילדים, ילדים הם ה- מומחים לצחוק, בואו ניעזר בהם כדי לצחוק ו- להירגע.

הבן שלי מתן מצחיק אותי מאד, מספיק מבט שובב שלו ואני כבר צוחקת. גם הנכד המתוק שלי ברק בן ה- 5 חודשים מצחיק אותי מאד, (כאן איתי בתמונה)

אז, לכו לדגדג את הילד שלכם ולצחוק יחד איתו. 😊


5. מתרחקת מהחדשות ככל יכולתי. השתקתי את ההתרעות מהאתרים השונים והחלטתי שאני מתעדכנת במתרחש רק מוקדם בבוקר, בצהריים (לא תמיד) ובערב.. כך שמפלס החרדה שלי נרגע אט אט ואינו מגיב ישירות לכל ארוע שמתרחש- ריבוי ותכיפות הארועים מעלים אצל כולנו את מפלס החרדה, וככל שאנחנו חשופים לחדשות החרדה "משתלטת עלינו" במקום שאנחנו "נשלוט" בה וננהל אותה... אז שימו מוסיקה נעימה ותתעלמו קצת מהחדשות.


ועוד נקודה למחשבה, ככה ביני לבינך: עם אחד אנחנו ו- אין לנו ארץ אחרת, בואו נירגע ולא נאפשר למחלוקות לפלג אותנו ולהרחיק בינינו. ושיהיה לנו המשך חג שמח, רגוע ומאחד.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page