top of page

חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג ומדי פעם תקבלו ממני מייל עם הפוסט החדש. אל דאגה אני לא חופרת לכם וכמובן שניתן להסיר עצמכם מהרשימה בכל עת שתרצו

  • אורלי כהן

איך לעזור לילד להכין שיעורי בית?

איך תעודדי את הילד שלך להכין בשיעורי הבית?

פחות, את שומעת אמא? - פחות.

הילד נמנע מהכנת שיעורי בית כי קשה לו, כי הוא צבר כ"כ הרבה חוויות של תסכול וכשלון כך שהוא מעדיף להימנע מהכנת שיעורי בית, אפילו שיש סיכוי שיצליח במשימה אחת, וגם כשהוא יודע שהדבר יכול להוביל לחיכוכים איתך אמא. (רוב הויכוחים בבית מתנהלים סביב הכנהת/אי הכנת שיעורי בית)


מה ההסבר המקצועי להימנעות מהכנת שיעורי בית?

לילדים בעלי הפרעת קשב חסר חומר מווסת שנקרא דופמין, כמות הדופמין עולה כשהילד עוסק במשהו שמעניין אותו, מסקרן אותו, ו- גורם לו הנאה. כשכל זה מתרחש עולה בגוף רמת האדרנלין, שקורא "לאח שלו" הדופמין להגיע :-)

הורמון הדופמין אחראי על וויסות רגשי, יכולת סדר והתארגנות, הוא גם אחראי על ההתגייסות של הילד לביצוע משימות ואפילו- לעובדה שהילד יסיים משימה שהתחיל ולא יזנח אותה לטובת משימה אחרת.

ילד בעל הפרעת קשב מתקשה בכל אחד מההיבטים המפורטים כאן ואם בנוסף לכך, יש לו גם לקות למידה, הוא ימנע ממשימות המפגישות אותו עם הלקות שלו- עם הקושי בקריאה ובהבנת הנקרא, כמו למשל מה שהוא צריך לעשות בזמן הכנת שיעורי בית.


מה עושים?


1. דברי עם המורה,

2. סכמי איתה שמתוך 5 שאלות בתורה יעשה רק 2, מתוך 3 עמודים בחשבון יכין רק שאלות מסויימות (ובכל מקרה לא יותר מ- 2-3 בבת אחת) וכנ"ל בשפה.

3. שבי עם הילד, כן, כשרוצים שהילד יכין את שיעורי בית, חשוב שנהיה שם בשבילו- ולו רק בשביל לקרוא עבורו את השאלה ולוודא שהבין מה נשאל- את משימת כתיבת התשובה הוא יעשה לבד.

4. שבי עם הילד וסמני לו בחוברת את המשימות/ התרגילים שרק אותם הוא יעשה.

5. על התרגילים או השאלות שמדלגים, הניחי בזמן ההכנה דף חלק או בריסטול צבעוני שיסתיר אותן.

6. הילד קיבל דף עבודה? גם לזה יש פתרון- גזרי עבורו את דף העבודה,

הניחי את המשימות הגזורות בסלסלה קטנה או ספל יפה- והילד יבחר מתוך המשימות 2-3 משימות לביצוע.

(זה יעבוד בדיוק כמו שמנה המוגשת לנו "מצולחתת" ויפה למראה, מושכת אותנו לטעום ממנה..)


מה זה נותן?

* הילד מבין שרואים אותו ואת הקשיים שלו.

* הילד נרגע ומבין שלא מוטלות עליו אינסוף משימות שאינו מסוגל להתמודד איתן.

* וכשהילד נרגע, רמת הקשב עולה וגם, המוטיבציה לביצוע המשימות עולה.


שימי לב: גם אם המשימות שנבחרו לא יבוצעו במלואן, עדיין ידע הילד שהוא עשה את הכי טוב שלו- וזו כבר אבן דרך חדשה בדרך חוויות ההצלחה שנרצה שיחווה.


אז מה דעתך אמא, מוכנה לנסות?

30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page