top of page

חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

הצטרפו לרשימת התפוצה של הבלוג ומדי פעם תקבלו ממני מייל עם הפוסט החדש. אל דאגה אני לא חופרת לכם וכמובן שניתן להסיר עצמכם מהרשימה בכל עת שתרצו

  • אורלי כהן

איך לעודד את הילד לגמישות מחשבתית?

גמישות מחשבתית היא אחד התפקודים הניהוליים שנפגע במוחו של הילד בעל הפרעת הקשב ADHD.

ילד המתקשה בגמישות מחשבתית יפרש כל התנהגות או ארוע כמשהו שמישהו בסביבתו "עושה כנגדו", כמו למשל: "המורה העבירה אותי מקום כי היא שונאת אותי" או, " הם לא צירפו אותי למשחק כי הם לא סומכים עלי.."

היום, אנחנו יודעים שהמוח שלנו גמיש. נורמן דודג' כתב על כך בספרו "המוח הגמיש" וכל העוסקים במלאכת שיקום פצועי ראש יעידו כי אכן למוח שלנו יש אפשרות נפלאה לבנות נתיבי פעולה ו- חשיבה חדשים במקום אלו שנפגעו, אם כך זה אפשרי גם במקום אלה שאינם מתפקדים כראוי כתוצאה מהפרעת הקשב.

זהו אחד הנושאים שעוסקים בו רבות בטיפול CBT, טיפול פסיכותרפי קוגניטיבי- התנהגותי.


חשוב להבין, רוב ההתנהגויות שלנו מונעות מתוך הפרשנות האוטומטית שללנו, פרשנות שלרוב היא שלילית- משום שמקורה ביצר ההשרדות הקדום שקיים במוחנו.

אולם, בעזרת טיפול ואימון נכונים אנחנו יכולים לשנות את המחשבה האוטומטית השלילית.

גם אלברט איינשטיין אמר: "לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו בה כשיצרנו אותן".



השבוע צילמתי סרטון קצר שמסביר בדיוק את זה- כדאי לצפות בו.









וגם לקרוא את המאמר הזה שמכוון אותנו לספר מקסים שנותן מענה בדיוק לנושא זה.



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page